Skip to content

Over

Het filmfonds specialiseert zich in online reclame en promotiefilmpjes. We werken zowel voor bedrijven, vzw’s, de culturele sector, de non-profit en overheden.

Onze kernwoorden zijn originaliteit, betaalbaarheid en een groot bereik.

Door middel van een originele filmpjes willen we uw dienst, product of ‘boodschap’ aan een zo breed mogelijk publiek kenbaar maken. Ons doel is te verrassen en op een originele manier uw boodschap te vertalen in filmpjes.
Het hoeft niet altijd veel geld te kosten, we passen ons aan aan elk budget. Dit kan gaan van een low-budget filmpje voor kleine vzw’s, tot een reeks filmpjes binnen een grotere campagne voor bedrijven of organisaties.

We gaan ofwel aan de slag met rechtenvrije archiefbeelden, of we filmen en monteren iets op maat. Het idee staat altijd centraal. We geloven dat een goede campagne staat of valt met een goed idee. 
Bij elke opdracht is de eerste stap het zoeken naar een concept dat op een frisse en originele wijze uw product of dienst kan promoten. 

We leggen ook altijd sterk de nadruk op de verspreiding. We gaan ervan uit dat u geen campagnes voert voor uzelf en een zo ruim mogelijk publiek wenst te bereiken. Ook zonder dure advertentieruimte te kopen, bereiken we via de zogenaamde ‘virale’ campagnetechnieken een breed publiek. In overleg met de opdrachtgever proberen we de bestaande kanalen optimaal te benutten, daarnaast schakelen we ook onze eigen netwerk (online redacties, blogwereld enz) in voor een maximale verspreiding van de campagne.
Op twee jaar tijd haalden de filmpjes reeds 450.000 views op youtube, eenzelfde aantal op garageTV.

Enkele mogelijkheden waaarvoor u het OFF kan inschakelen:

Het promoten van eenmalige events.
Een kort filmpje kan ideaal zin om je event mee te promoten, je kan het makkelijk op je site zetten, meesturen in mailing, aan de pers doorgeven. Via blogs en youtube kan je snel een nieuw publiek bereiken.  
Dit soort filmpjes kan ook last-minute gemaakt worden, we vinden niets leuker dan in te spelen op de actualiteit. Een methode die we hierbij steeds vaker toepassen, is het bewerken van rechtenvrije archiefbeelden.
Toen we hoorden dat Inbev Budweiser overnam, bewerkten we volgend Budweiser filmpje . Het werd meteen ‘filmpje van de dag’ op De Standaard online en haalde op enkele dagen tijd meer dan 6000 views, met reacties tot in Amerika.
Een filmpje in opdracht van de klimaatcoalitie bedoeld als oproep voor de klimaatmanifestatie, haalde op korte tijd meer dan 5000 bezoekers op tal van sites.

 – Het uitwerken van een volledige campagne volgens een bepaald concept en een reeks filmpjes.
Bij de laatste campagne van de Oost-Vlaamse Kring(loop)winkels, wilde men zowel de dag van de kring(loop)winkel promoten, als het hergebruik stimuleren. Hiervoor bedachten we de ‘voor een kilootje meer’ campagne. De campagne werd ondersteund met een website, een heleboel BV’s, een prijskamp en een uitgebreid verspreidingsplan.
Centraal stond de LIM-man (Low Impact Man) die met een bakfiets overal aanbelde met de vraag of men geen kilootje kon missen voor de kring(loop)winkel. Het bleken telkens BV’s te zijn die de bakfiets vulden met allerlei herbruikbare materialen. Er werd bewust gekozen voor een ‘gevarieerd aanbod’ van BV’s, gaande van de ‘intellectuele’ Marc Reynebeau tot de ‘populaire’ Eddy Wally.  Voor deze campagne met een ruimer budget, werkten we ook met een intensief verspreidingsplan. Naast vele tienduizenden hits op youtube en garageTV, haalden we zodoende ook het VRT en VTM nieuws, stubru, AVS en zowat alle kranten.

Zodoende kan U kan bij OFF terecht voor zowel een éénmalig promofilmpje tot uitgewerkte campagnes met een reeks filmpjes, en alles ertussenin. Ook korte al dan niet realistische documentaires behoren tot de mogelijkheden. Dit kan worden geleverd op DVD in TV uitzendkwaliteit.
Zo maakten we voor het evenement ‘ Hoelahoep’ een (fictieve) documentaire over een duivenmelker die in 1956 zogezegd het atomium uitgevonden heeft. Naast verspreiding op youtube, werd dit ook uitgezonden op AVS.
Voor MetropolisTV (VPRO) maakten we een realistische documentaire met luchtige invalshoek over de ”economische crisis in België”. Ook voor BTC/CTB maakten we enkele realistische documentaires op DVD. En voor 2009 staat een heuse ‘internet-soap’ op het programma, alsmede een videoclip.
Afhankelijk van het gewenste resultaat en het beschikbare budget, kan uw opdracht op verschillende wijze vorm gegeven worden.
Tot slot kan je bij het Filmfonds op aanvraag uitzonderlijk ook terecht voor montage van reeds bestaande beelden, advies of gelegenheidsworkshops hoe als bedrijf/organisatie met virale filmpjes aan de slag kan gaan.
 

Inspiratiebronnen

Het Oezbestistaans filmfonds is groot fan van communicatiebureau’s als de Mortierbrigade en Guillaime Duval. Zij toonden aan dat reclame niet per definitie saai hoeft te zijn en je op verrassende manieren ‘een boodschap’ kan brengen. Een aanpak die het Oezbekistaans Filmfonds alléén maar kan onderschijven.

 

Practisch

Het gaat zeer eenvoudig en snel, je contacteert ons waarover je een campagne wil voeren, wat de termijn is en welk budget je ongeveer kan besteden. En je hoort ons snel met een voorstel op maat.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: